Stylová, bezpečná a vyrobená udržitelným způsobem: společnost KraussMaffei a její partneři představují revoluční jízdní kolo pro děti
- Rám a vidlice z velmi odolného polymeru s recyklovanými uhlíkovými vlákny
- O 67 % nižší emise CO2
- Vyrobeno německou společností Weber Fibertech na stroji MX 1600
- Nulový odpad díky nové metodě zpětného vytlačování hmoty během procesu WIT (Water Injection Technique)
Nová jízdní kola Lion dvou bývalých profesionálních cyklistů Marcela Kittela a Tonyho Martina, představují speciální řadu kol, na kterých jsou děti ještě viditelnější a jejichž výroba má ještě vyšší udržitelnost. Rám i vidlice jsou z velmi odolného polymeru s recyklovanými uhlíkovými vlákny. Vyrábí je specializovaná firma Weber Fibertech na stroji MX 1600 od společnosti KraussMaffei.
Nová kola Lion znamenají větší viditelnost, a tím i bezpečnost dětí na silnici. Mají speciální barvu, díky které rám svítí. Viditelnost kol zvyšuje i nezvykle velký systém denního svícení, dokonale integrovaný v rámu. Rám i vidlice jsou vyrobené z velmi odolného polymeru polyamidu 6 se 40 procenty recyklovaných uhlíkových vláken, což je v cyklistickém průmyslu nová a převratná kombinace materiálů, která šetří zdroje.
Díky těmto trvanlivým a stoprocentně recyklovatelným materiálům lze hlavní komponenty vyrábět pomocí nejmodernější technologie vstřikování Mezi hlavní výhody tohoto postupu patří čistý vzhled bez jakýchkoli svařovaných spojů, stylový design, a především minimální uhlíková stopa.
Moderní a udržitelná: nová jízdní kola pro děti s rámem a vidlicí z velmi odolných polymerů a recyklovaných uhlíkových vláken.
Rám a vidlici vyrábí specializovaná firma Weber Fibertech na stroji MX 1600 od KraussMaffei. První hotová kola Lion by měla být na trhu dostupná na jaře 2024, někdy kolem Velikonoc. Aby se to vše z hlediska kvality a včasného dodání podařilo, spolehla se Weber Fibertech na dlouholeté zkušenosti a odborné znalosti společnosti KraussMaffei.
Friedbert Schmitt, generální ředitel společnosti Weber Fibertech, říká: „Řada MX si nás získala svými technickými parametry, takže není cesty zpět. Obzvlášť na nás zapůsobilo vstřikování, které při průměru šneku 120 mm probíhalo rychlostí 300 mm/s, čímž se dosáhlo velkého objemu s rychlým plněním formy.“
Záruka vysokého objemu vstřikování: řada MX od KraussMaffei
Usnadnění výroby a nulová zmetkovitost s procesem WIT
Aby zajistila stabilitu rámu a vidlice a zároveň menší spotřebu materiálu, používá Weber Fibertech MX 1600 od KraussMaffei v kombinaci s procesem WIT (Water Injection Technique). Tato technologie se pro výrobu takto funkčně složitých, vysoce integrovaných plastových dílů s dutou konstrukcí ideálně hodí. Vhodný stroj a technologii dodala specializovaná firma PME fluidtec s více než stovkou úspěšných procesů WIT na trhu.
Zvláštností tohoto řešení je, že tu společnost PME poprvé používá pro výrobu bicyklových rámů v rámci procesu WIT metodu zpětného vytlačování hmoty. Vodou nahrazená tavenina je vtlačena zpět do plastifikační jednotky a použita v další dávce. To znamená, že výroba je bezodpadová, což šetří materiál a zmenšuje uhlíkovou stopu.
O 67 % nižší uhlíková stopa
Pokud půjdeme o krok dále a porovnáme výrobu jízdních kol Lion s běžnými hliníkovými rámy a vidlicemi, zjistíme, že emise CO2 jsou u každého vyrobeného kola o 67 procent nižší. Vzhledem k tomu, že díly se teď vyrábějí v Německu, zkracují se tím také dodavatelské řetězce a přepravní cesty.
Další významný příspěvek k úsilí o udržitelnost!
Vstříc novým dobrodružstvím: nová jízdní kola Lion zajišťují dětem větší viditelnost, a tím i bezpečí.
Původní text: KraussMaffei
Fotografie: kids bike revolution GmbH a KraussMaffei