Řešení od MTF Technik
Plošné detektory kovů
Plošné detektory kovů se používají k detekci kovů na dopravnících kusového zboží a v kusových zásilkách o výšce materiálu do maximálně cca 100 mm. Lze detekovat magnetické i nemagnetické kovy (ocel, nerezovou ocel, hliník, měď atd.). Mohou být integrovány do rámu dopravního pásu nebo montovány například pod skluzy.
V případě detekce kovu lze prostřednictvím řídicí jednotky a připojených vyhodnocovacích systémů přijmout různá opatření, např.
- zastavení pásu, opětovné spuštění pomocí ručního resetu
- reverzní chod pásu po nastavitelnou dobu
- zvukový signál
- světelná signalizace
- ovládání vyhazovacího zařízení, např. pneumatického
- počítadlo událostí
- atd.
Citlivost do značné míry závisí na vzdálenosti kovového znečištění od povrchu detektoru (viz diagram citlivosti v dolní části této stránky). V závislosti na výrobci detektorů a všeobecných podmínkách podléhá citlivost určitým výkyvům.
Tunelové detektory kovů
Tunelové detektory kovů na dopravním pásu slouží k detekci všech kovů v dopravním proudu a používají se pro větší výšky materiálu. Společnost MTF Technik používá především oddělitelné tunelové detektory kovů. Jejich výhodou je, že je lze snadno integrovat do konstrukce dopravního pásu a především je lze použít v nekonečném svařovaném provedení.
Uzavřené tunelové detektory jsou vhodné zejména tehdy, mají-li být např. ploché dopravní pásy zcela zasunuty do tunelu nebo prochází-li dopravovaný materiál detektorem přes skluzy nebo propadovým zařízením. Mají ještě vyšší citlivost než oddělitelné verze.
Citlivost detektorů závisí především na světlé výšce průchodu. Čím menší je výška průchodu, tím vyšší je citlivost. Ocelové součásti jsou detekovány mnohem lépe než např. díly z nerezové oceli (hrubá orientační hodnota: faktor 2) nebo jiných kovů, jako je měď, hliník, mosaz (zde je faktor přibližně 1,2 až 1,8).
Tunelové detektory kovů vyžadují speciální konstrukci dopravního pásu s bezkovovou zónou přizpůsobenou detektoru, tj. v této zóně je těleso dopravního pásu, které je jinak vyrobeno z hliníku, zcela odděleno a nahrazeno dřevěnou konstrukcí. Pro dosažení co nejlepšího výsledku detekce je třeba dbát na to, aby se na detektor přenášelo co nejméně vibrací. V úvahu je třeba brát také vlivy vlhkosti, elektromagnetických rušivých polí atd.
Protože jsou tunelové detektory velmi citlivé a reagují i na rušení ve směru otevírání, je třeba zajistit, aby se v blízkosti detektoru nenacházela například žádná elektromagnetická rušivá pole (např. ovládání jiných systémů, motorů a pohonů). Stejně tak je třeba co nejvíce zamezit vibracím (např. provozu vysokozdvižných vozíků vedle zařízení, procesům padání přepravovaného zboží na dopravní pás atd.)
Magnetický válec
Na výstupu z dopravního pásu je namontován magnetický (separační) válec. Odděluje feromagnetické nečistoty z kontinuálního dopravního toku a průběžně je odvádí pryč. V závislosti na tloušťce dopravního toku může být užitečná i kombinace magnetického válce a deskového magnetu nad dopravním pásem.
Tímto způsobem deskový magnet vytahuje cizí tělesa z horních vrstev produktu, zatímco magnetický válec separuje cizí tělesa ze spodních vrstev produktu.
Deskové magnety jako příslušenství
Deskové magnety se používají k oddělování malých množství větších železných cizích těles z kontinuálního a snadno prostupného dopravního toku. Mohou být umístěny např. nad dopravním pásem, nad nebo pod skluzy nebo v propadovém zařízení. V závislosti na úkolu lze použít různé magnetické materiály (ferit nebo neodym-železo-bór).
Výhodou tohoto řešení je jeho jednoduchost. Deskové magnety nevyžadují napájení ani vyhodnocovací elektroniku. Lze je proto snadno integrovat nebo instalovat.
Nevýhodou je, že deskový magnet se musí ručně očistit od případných přitažených cizích těles.
FOTOGRAFIE MTF Technik
Nenašli jste ve článku všechny odpovědi ohledně separace kovů? Nebo si chcete nechat nacenit řešení na míru?
Ozvěte se našim specialistům ještě dnes:
Tel.: +420 389 044 111
E-mail: periferie-obchod@kubousek.cz