Nové Technologické centrum, které roste na Lidické třídě v sídle skupiny KUBOUŠEK, rozšiřuje možnosti i pro školení a vzdělávání. Časy, kdy technologům stačilo krátké proškolení na ovládání stroje, jsou pryč. Dnešní technologie umožňují sledovat neustále celý výrobní proces, kvalitu výrobků a zamezovat tak nežádoucím situacím. Je však nutné svůj stroj a použité technologie dokonale znát. Proto společně s Technologickým centrem vzniká v Českých Budějovicích i Vzdělávací centrum, které bude poskytovat zákazníkům know-how, jak dosáhnout co nejlepších výsledků. O vizích ve školení se podělila vedoucí Vzdělávacího centra Tereza Velíšková.
Jaké změny přinese pro zákazníky koncepce Vzdělávacího centra?
Vzdělávací centrum ve své první fázi vývoje letos v březnu navázalo na existující koncept Školicího střediska. Tou nejzásadnější změnou bude podstatně širší nabídka školicích produktů, intenzivnější a systematická péče o zákazníka a péče o odborné vzdělávání vlastních zaměstnanců.
Bude se Vzdělávací centrum dále rozvíjet?
Ano, pokud chce Vzdělávací centrum splnit účel svého vzniku a nést hrdě a právem ve svém názvu slovo „vzdělávací“, pak jediná cesta je nekončící rozvoj. Chceme být nositeli vzdělání v oblasti nejnovějších technologií, vstřikovacích strojů, jejich periferií, měřicích přístrojů a systémů. To vše znamená velkou zodpovědnost vůči zákazníkům i sobě samým a samozřejmě neustálý rozvoj.
Není žádným tajemstvím, že se společnost KUBOUŠEK založením Vzdělávacího centra vydala na velice zásadní a odvážnou cestu, která povede ke vzniku zcela jedinečného vzdělávacího institutu. Smyslem této cesty bude uspokojovat požadavky zákazníků i skupiny KUBOUŠEK na vysoce kvalifikované lidské zdroje. Sami si budeme schopni připravovat a vzdělávat nové zaměstnance, přesně dle technických potřeb a standardů naší společnosti. Časem tuto možnost budeme nabízet i dalším společnostem našeho regionu a třeba i regionům celé České republiky.
Vzdělávací centrum nebude fungovat pouze směrem k zákazníkům, ale i k zaměstnancům skupiny. Jak je to myšleno a bude mít i toto fungování dopad pro zákazníka?
Vzdělávací centrum bude pečovat nejen o zákazníky, ale samozřejmě i o vlastní zaměstnance. Pokud chceme poskytovat zákazníkům a širší odborné veřejnosti své služby, je třeba dbát na maximální úroveň odborných znalostí a zároveň na schopnosti tyto znalosti kvalitně předat. Měli bychom disponovat nejen odborným „know-how“, ale i schopností ho prezentovat zákazníkům. Vzdělávací centrum tedy bude mít na starosti průběžný a pravidelný odborný růst našich zaměstnanců. Pevně věřím, že zaměstnanec skupiny KUBOUŠEK bude pro zákazníky i díky úsilí Vzdělávacího centra synonymem perfektních služeb.
V plánu je navázání spolupráce Vzdělávacího centra s univerzitami. Jak je tato vize daleko a co si od ní slibuješ?
Ano, plán spolupráce nejen s univerzitami, ale i se středními průmyslovými školami a odbornými učilišti je dalším úkolem Vzdělávacího centra. Je to další vize Ivana Kubouška, prezidenta skupiny, která již přestává být jen vizí a dostává své velmi konkrétní obrysy. Spolupráce se školami je nesmírně důležitá. Je to možnost, jak co nejdříve získat nové a schopné zaměstnance přímo ze škol a dát jim možnost rozvinout své znalosti a dovednosti u nás.
Během jara se nám podařilo navázat spolupráci s několika vysokými a středními školami, které svým zaměřením odpovídají našim potřebám. Nabídli jsme jim konkrétní programy dlouhodobé spolupráce, která bude přínosná pro obě strany. Školy možnost praktického zapojení svých studentů v technologických a výrobních firmách vítají. Mají samozřejmě své technické zázemí, nicméně naše možnosti jsou i díky budovanému Technologickému centru v tomto ohledu nesrovnatelné.
Na podzim startují dva pilotní bloky odborných přednášek pro Jihočeskou univerzitu, přesněji pro obor Mechatronika. Naši nejlepší školitelé si připravili pro studenty 4 přednášky, které zahrnují i praktické ukázky v Technologickém centru. Věřím, že studenty i jejich profesory zaujmou a zúčastní se i přednášek, které chystáme pro letní semestr.